5. september 2024

Borgerservice vil gerne høre fra borgerne

Borgerservice vil gerne høre fra borgerne

Der var en gang, hvor en tur på Borgerservice kunne betyde, at man først skulle stå i en laaang kø. Det kunne også være svært at nå en tur forbi i åbningstiden. Det skyldtes blandt andet udfordringer med ny MitId.

De tider er forbi. Der blev nemlig den gang truffet politisk beslutning om at investere stort i både uddannelse og teknologi i Borgerservice - og det har båret frugt:

- Vi er meget glade for at stå et sted med mere stabile rammer nu efter en turbulent tid, siger Tina Vium, leder af Borgerservice Ringkøbing-Skjern Kommune.

I dag er der indført dokument-bokse, så man kan hente sit pas også udenfor åbningstiden. Der er kommet nyt tidsbestillingssystem, så langt de fleste kan få en tid enten i dag eller senest næste ekspeditionsdag, og om ganske kort tid kan man igen få ekspederet sit nye kørekort også i Ringkøbing.

Der er med andre ord sket meget i Borgerservice de seneste år. Nu vil de så gerne høre, hvordan borgerne og brugerne oplever det:

- Vi holder løbende øje med tidsbestillingen, så vi er opdaterede. I systemet ser det ud som, at tidsbestillingen kører, som vi har som målsætning, men med undersøgelsen vil vi gerne vide, om borgerne oplever det samme, som vi gør. Samtidig benytter vi lejligheden til også at høre om deres oplevelse af servicen og vores forskellige løsninger, fortæller Tina Vium.

Undersøgelsen begynder den 9. september og løber i fire uger. Man kan deltage i undersøgelsen, hvis man bliver ekspederet i Borgerservice i den periode. Undersøgelsen foregår digitalt, men da Borgerservice er vant til også at hjælpe borgere, der kan have udfordringer med at benytte de tekniske løsninger, kan de få undersøgelsen udleveret på papir.

- Vi glæder os til at se - og tage læring af - hvad borgerne synes om servicen, og vores forskellige løsninger og muligheden for ekspeditionstider, siger Tina Vium.

Man bestiller tid i Borgerservice via linket her: https://www.rksk.dk/tidsbestilling