Kommunen advarer: Pas på falske opringninger!
”Hej, jeg hedder Søren og ringer til dig fra Ringkøbing-Skjern Kommune, fordi du har noget pension til gode. Så hvis du lige kan give mig dit CPR-nummer og kontonummer, klarer vi hurtigt den sag…”
Nogenlunde dén besked har i hvert fald én borger fået på telefonen. Vedkommende blev mistænksom og henvendte sig til kommunen, hvor Borgerservice nu råder til ekstra agtpågivenhed og advarer imod, at man udleverer personfølsomme oplysninger som f.eks. CPR.nr. og bankkontonummer på telefonen.
- Fra kommunens side ville vi aldrig ringe en borger op og bede om f.eks. kontonummer. Vi kommunikerer via digital post eller brev, netop for at sikre, at personfølsomme oplysninger ikke ender i de forkerte hænder, hvor de kan misbruges, siger Torben Andersen, leder af Borgerservice i Ringkøbing-Skjern Kommune.
Han tilføjer, at penge, som en borger har til gode hos kommunen, automatisk bliver udbetalt til den pågældendes NemKonto.
- 8. oktober 2024
Byrådet sender seks VE-projekter til ’videre bearbejdning’ - 18. oktober 2024
Hjemmeplejekontor får endelig nye lokaler - 1. oktober 2024
I fremtiden vil ældre i højere grad klare sig selv - 17. oktober 2024
Stor tilfredshed med Åkanden blandt borgerne - 11. oktober 2024
Ikke flere tricks i Streetparken i Skjern - 14. oktober 2024
Parat til start på Hvide Sandes nye helhedsplan