Kommunen advarer: Pas på falske opringninger!

”Hej, jeg hedder Søren og ringer til dig fra Ringkøbing-Skjern Kommune, fordi du har noget pension til gode. Så hvis du lige kan give mig dit CPR-nummer og kontonummer, klarer vi hurtigt den sag…”
Nogenlunde dén besked har i hvert fald én borger fået på telefonen. Vedkommende blev mistænksom og henvendte sig til kommunen, hvor Borgerservice nu råder til ekstra agtpågivenhed og advarer imod, at man udleverer personfølsomme oplysninger som f.eks. CPR.nr. og bankkontonummer på telefonen.
- Fra kommunens side ville vi aldrig ringe en borger op og bede om f.eks. kontonummer. Vi kommunikerer via digital post eller brev, netop for at sikre, at personfølsomme oplysninger ikke ender i de forkerte hænder, hvor de kan misbruges, siger Torben Andersen, leder af Borgerservice i Ringkøbing-Skjern Kommune.
Han tilføjer, at penge, som en borger har til gode hos kommunen, automatisk bliver udbetalt til den pågældendes NemKonto.
- 12. marts 2025
Ny dokumentarfilm fra Skjern samler brudstykker af familieidyl i modig fortælling - 3. marts 2025
Ny leder på Sundhedscenter Vest - 17. marts 2025
Socialtilsynet ændrer afgørelse: botilbuddet Holmehusene lukker ikke - 6. marts 2025
Stor succes i Borgerservice: 98 procent er tilfredse - 13. marts 2025
INFOTAG får tyskere til at flytte til Ringkøbing-Skjern - 19. marts 2025
Kommunen deltager igen i ’Earth Hour’ og slukker alle gadelamper