Bevillingsnævnet træffer afgørelser efter restaurationsloven i sager om:
- alkoholbevilling
- fornyelse af alkoholbevilling
- ansøgning om udeservering
- godkendelse af bestyrer
- anmeldelse af ændringer i bestyrelsessammensætning mm.
Hurtigst muligt efter møderne i Bevillingsnævnet sender sekretariatet for Bevillingsnævnet afgørelsen til ansøger via digital post.
En alkoholbevilling gælder max. 8 år, men vil ofte være begrænset tidsmæssigt. Betingelserne for alkoholbevillingens tidsramme kan der du læse mere om i Restaurationsplanen for kommunerne i Midt- og Vestjyllands politikreds.
På grund af sagsbehandlingstiden ved Administrativt Center Vest og sekretariatet for Bevillingsnævnet er det vigtigt, at du sender din ansøgning i god tid.
Ansøgning om alkoholbevilling kan du sende du pr. mail eller brev til Midt- og Vestjyllands Politi, Administrativt Center Vest i Holstebro, som også kan give vejledning om udfyldning af ansøgningsskemaet og hvilke dokumenter du skal sende med.
Her kan du finde blanketterne til ansøgning om alkoholbevilling på politiets hjemmeside.
Efter Administrativt Center Vest har behandlet ansøgningen sender de den til Bevillingsnævnets sekretariat i Ringkøbing-Skjern Kommune, som forbereder sagens behandling i Bevillingsnævnet og udarbejder dagsorden for Bevillingsnævnets møder. Disse møder er ikke offentlige.
Hvornår skal du søge om alkoholbevilling eller lejlighedstilladelse i foreninger - se skematisk vejledning.
Du kan læse mere om lejlighedstilladelser på Politiets hjemmeside.
Hans Østergaard (V) - Formand
Søren Elbæk (A) - Næstformand
Kristian Andersen (K)
Niels Rasmussen (F)
Jakob Agerbo (V)
Jørgen Højgaard
1 repræsentant fra Midt- og Vestjyllands Politi
Jane Eichenwald Henriksen (regnskabskyndigt medlem)
Der bliver holdt 6 møder i Bevillingsnævnet hvert år.
Mødedatoer for 2024:
Tirsdag den 23. januar 2024
Tirsdag den 5. marts 2024
Tirsdag den 14. maj 2024
Tirsdag den 6. august 2024
Tirsdag den 1. oktober 2024
Tirsdag den 3. december 2024