Referat: 20. februar 2025 kl. 15:00
Deltagere
- Jens Erik Damgaard
- Lise Juhl Hansen
- Carsten Bjerg
- Irene Lund Pedersen
- Irvin Christensen
Fraværende
- Rita Byskov
- Jakob Agerbo
Referat
- Godkendelse af dagsorden
- Opfølgning på autismestrategien
- Budgetopfølgning pr. 31. januar 2025
- Resultatopfølgning 2025 til orientering
- Budgetlægningsprocedure for perioden 2026 - 2029
- Status på Ukraineindsatsen
- Orientering fra STAR om temarevision om progression for borgere i fleksjob med en aktuel begrænset arbejdsevne
- Gensidig orientering
- Underskriftsside
Kopier link til punktet - Print
1: Godkendelse af dagsorden
Sagsnr:
BilagIngen bilag.
BeslutningDagsordenen blev godkendt.
Fraværende- Rita Byskov
- Jakob Agerbo
Kopier link til punktet - Print
2: Opfølgning på autismestrategien
Sagsnr: 22-022235
SagsfremstillingProjektleder Tove Bilgrav Nielsen deltager i behandlingen af dette punkt.
Den 22. juni 2023 godkendte Beskæftigelsesudvalget administrationens oplæg til en autismestrategi. Udvalget anmodede om en opfølgning undervejs i det toårige udviklingsprojekt. Projektperioden er 1. januar 2024 til 31. december 2025. Udgiften til projektet beløber sig årligt til kr. 1.895.000 inkl. løn til projektleder på halv tid og forventet kørselsudgift.
PORTALEN:
Portalen er et specialiseret ASF-tilbud med 12 pladser udviklet i et samarbejde med Special Minds, Silkeborg, målrettet autister med et meget lavt funktionsniveau.
Opstarten:
12 borgere begyndte i tilbuddet primo 2024. Tre deltagere under 18 år, syv uddannelseshjælpsmodtagere, en kontanthjælpsmodtager og en i ressourceforløb.
Aktuel status:
- En deltager er afsluttet grundet forelæggelse af sag ved Rehabiliteringsteamet
- Fem deltagere er i et virksomhedsforløb
- En deltager starter i sit andet virksomhedsforløb i uge 8. Der er aftale om EGU-elevplads
- Fem deltagere har samtaleforløb hjemme
- To af de fem deltagere i samtaleforløb hjemme har været startet i et virksomhedsforløb, men afbrudt grundet forværring af belastningssymptomer
Erfaringer indtil nu:
- Deltagerne er generelt meget tilfredse med den indsats, de får i Portalen. Nogle udtrykker, at de for første gang oplever sig forstået i forhold til den måde, deres hjerne fungerer på, og hvad det har af betydninger for beskæftigelsesindsatsen for dem.
- Portalen har haft en svær start med at indgå virksomhedsaftaler. Respons fra en del virksomheder har været, at virksomheden samarbejder med Virksomhedsservice, og ikke ønsker flere samarbejdspartnere. Portalen har derfor arbejdet med at tydeliggøre, at Portalen er en del af Jobcenter Ringkøbing-Skjern.
- Samarbejdet mellem Virksomhedsservice og Portalen udvikler sig positivt. Der tages også initiativer i forhold til SØV.
- I Portalen bruges meget tid på at løse bostøtteopgaver. Hvis målgruppen skal hjælpes tættere på arbejdsmarkedet kræver det en koordineret fælles indsats fra alle fagpersoner omkring den enkelte autist. Samtidig kan det være svært for bostøtter, at få den fornødne plads til at arbejde med en deltager i Portalen, fordi Portalen er specialister i autisme med få borgere og bedre tid, og derfor ofte også foretrækkes af autisten.
I Portalen er der ansat to kompetenceudviklere, som hver har seks deltagere i tilbuddet. Den ene kompetenceudvikler blev sygemeldt lige efter efterårsferien 2024 efter en periode med ustabilt fremmøde. Der har derfor været seks af deltagerne i Portalen, som har været uden kompetenceudvikler i 4-6 uger inden ny kompetenceudvikler startede i uge 46. Den nuværende medarbejderløsning er kun midlertidig. I slutningen af januar begynder en ny kompetenceudvikler for resten af projektperioden. Dette er ikke en optimal situation – særligt ikke henset til målgruppens store behov for struktur og forudsigelighed.
PARALLELLE FORLØB:
Parallelle forløb er for autister med en sag i Beskæftigelse, som også er i målgruppen for et forløb i Vendepunktet. I Parallelle forløb indgår et forsøg med at rådgiveren i Beskæftigelse varetager rådgiveropgaven i Handicap og Psykiatri.
Aktuel status:
Indtil nu er der gennemført fire forløb. De to af forløbene blev afbrudt før tid, da den ene borger flyttede til anden kommune, og den anden blev alvorligt kræftsyg. Der er aktuelt ikke etableret nye parallelle forløb.
I juli og igen i november 2024 har projektleder sammen med rådgiverne screenet alle autister i Kontanthjælp, særlig indsats med henblik på deltagelse i et parallelt forløb. Alle i målgruppen er tilbudt et forløb. Dette har ikke medført etablering af nye forløb.
Erfaringer indtil nu:
- Autister med bostøtte er ikke i målgruppen for et forløb i Vendepunktet. Det betyder, at målgruppen for et parallelt forløb er relativt lille blandt autister.
- Det er en forudsætning for deltagelse i et forløb i Vendepunktet, at borgeren er motiveret herfor. Det er autister ofte ikke, da de fleste vil søge at minimere fagpersoner og indsatser omkring sig for at mindske "uro" og forstyrrelser i dagligdagen.
- Mange autister har brug for en konkret og detaljeret beskrivelse af, hvad et frivilligt tilbud kan hjælpe den pågældende med for at sige ja til at deltage i et møde om tilbuddet. Det kan vi i Beskæftigelse ikke give, da Vendepunktet først ved informationsmødet forholder sig til, om den pågældende vurderes i målgruppen og til indholdet i et eventuelt forløb.
- Vi har indtil nu haft alt for få parallelle forløb til at kunne sige noget om forsøget med at beskæftigelsesrådgiver overtager rådgiverrollen i Handicap og Psykiatri (Vendepunktet). I de to forløb, der er gennemført, har modellen bidraget med et særdeles godt rygstød til det tværfaglige samarbejde i de pågældende sager. Det er fortsat vurderingen, at der kan ligge et uudnyttet potentiale her.
VIDEN OG LÆRING:
- Samarbejdet med Special Minds om Portalen bidrager hele tiden til at udvikle vores viden om at arbejde med autister i beskæftigelsesindsatsen.
- Den 25. april 2024 gennemførte vi en temadag om autisme og beskæftigelse med oplæg ved Dorthe Hølck, Autisme- og ADHD-konsulent, og ved Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Specialfunktion Job og Handicap, der underviste os i mulighederne i de handicapkompenserende ordninger.
- Med afsæt i vores nuværende viden om autisme tilrettelægger vi samtaler, planer og forløb.
GRAFISKE REDSKABER OG KOMMUNIKATION:
- Vi øver os i at anvende ASF-relevante grafiske redskaber (f.eks. visuelle dagsordener og vejledningsskabeloner) i mødet og samarbejdet med borgere med autisme.
- Vi bliver bedre og bedre til en autismevenlig kommunikation, der er præcis, detaljeret og konkret.
Ingen bemærkninger.
ØkonomiIngen bemærkninger.
EffektvurderingIngen bemærkninger.
IndstillingAdministrationen indstiller, at Beskæftigelsesudvalget
- Tager opfølgningen til efterretning
- Godkender at administrationen arbejder videre med planlægning af indsatsen for hele ASF-målgruppen efter projektets udløb ved udgangen af 2025
- Status - Autismeprojekt - Ej webtilgaengelig
- Autismestrategi - For modtagere af kontant- og uddannelseshjælp, overgangsydelse samt selvforsørgere
Administrationens indstilling godkendes.
Beskæftigelsesudvalget ønsker, at der udfærdiges en intern model omkring autister i beskæftigelse.
Beskæftigelsesudvalget ønsker, at modellen fremlægges i udvalgets møde i november.
Fraværende- Rita Byskov
- Jakob Agerbo
Kopier link til punktet - Print
3: Budgetopfølgning pr. 31. januar 2025
Sagsnr: 24-024915
SagsfremstillingAdministrationen sender budgetopfølgningen pr. 31. januar 2025 til orientering for Beskæftigelsesudvalget.
Efter gennemgang af forbruget pr. 31. januar 2025 forventes budgetoverholdelse. Der er følgende opmærksomhedspunkter, som er beskrevet nedenfor:
Generelt:
Ved budgetopfølgningen for januar 2025 bliver de første udgifter til a-dagpenge samt førtidspension/seniorpension først bogført ved udgangen af februar 2025. Disse udgifter beregnes af staten, og bogføringen er en måned bagud.
Det samme gør sig gældende for beregningen af statsrefusionen på forsørgerydelserne.
Serviceudgifter:
I 2025 forventes udgifter vedrørende de fordrevne borgere fra Ukraine på et lavere niveau i forhold til 2024. Særloven er blevet forlænget med et år frem til marts 2026.
Førtidspension:
Ved budgetlægningen for 2025 blev der tilført ekstra budgetmidler til førtidspensionsområdet, hvorfor budgettet forventes overholdt.
I forbindelse med bogføringen af førtidspension for december 2024 er det konstateret, at ikke alt er bogført, og det forventes, at den manglende udgift bliver bogført i løbet af februar 2025.
Dagpenge til forsikrede ledige:
Der forventes budgetoverholdelse på dagpengeområdet i 2025.
Ved årets start var der 734 sager, og antallet er primo februar faldet til 604 sager, svarende til et fald på 18 % af de 604 sager. Heraf håndteres 253 af a-kasserne, hvilket svarer til 42 % af det samlede antal. Udviklingen følges fortsat tæt for at sikre, at de økonomiske forudsætninger fastholdes.
Årsforventningen for 2025 lyder på 425 fuldtidspersoner, hvilket er uændret i forhold til budgetforudsætningerne.
De kommunale beskæftigelsesindsatser:
Området på beskæftigelsesindsatser er nu opdelt, så det tydeligere fremgår, hvilke midler der har overførselsadgang, hvilket giver et overblik over forbruget med eller uden overførselsadgang.
Ungecenter Ringkøbing-Skjern:
Fra 2025 vil Ungecenteret indgå særskilt i budgetopfølgningen. Formålet er at sikre en målrettet og detaljeret indsigt i resultater og udfordringer på området. Budgettet forventes tilført i februar 2025 og finansieres af driftsudgifter fra de kommunale beskæftigelsesindsatser.
Ingen bemærkninger.
ØkonomiIngen bemærkninger.
EffektvurderingIngen bemærkninger.
IndstillingAdministrationen indstiller, at Beskæftigelsesudvalget tager budgetopfølgningen til orientering.
BilagBeslutningBudgetorienteringen tages til efterretning.
Fraværende- Rita Byskov
- Jakob Agerbo
Kopier link til punktet - Print
4: Resultatopfølgning 2025 til orientering
Sagsnr: 25-003639
SagsfremstillingAdministrationen har udarbejdet opgørelser og statistikker over målgrupperne i Ringkøbing-Skjern Kommune.
Der gøres opmærksom på, at statistikken på sygedagpenge og jobafklaring er trukket fra fagsystemet, og specielt på sygedagpengeområdet betyder det, at borgere på ferie tæller med i sygefraværet, da de stadig har en aktiv sag i fagsystemet.
Beskæftigelseschefen vil på mødet gennemgå tallene for udvalgte områder.
Lovgrundlag og juridisk vurderingIngen bemærkninger.
ØkonomiIngen bemærkninger.
EffektvurderingIngen bemærkninger.
IndstillingAdministrationen indstiller, at Beskæftigelsesudvalget tager punktet til orientering.
Bilag- Aktiv og passiv forsørgelse 2025 - Ej webtilgaengelig
- Fuldtidsledige (sæsonkorrigeret) efter sæsonkorrigering og faktiske tal, område og tid - Ej webtilgaengelig
- Sygedagpengesager - Ej webtilgaengelig
- Afgange fra sygedagpenge 2025 - Ej webtilgaengelig
- Jobafklaringssager - Ej webtilgaengelig
- Afgange fra jobafklaringssager 2025 - Ej webtilgaengelig
- Sygedagpenge og Jobafklaring - Ej webtilgaengelig
- Tilgang Førtidspension - Ej webtilgaengelig
- Tilgang af flygtninge til Ringkøbing-Skjern kommune 2025 - Ej webtilgaengelig
Punktet tages til orientering.
Fraværende- Rita Byskov
- Jakob Agerbo
Kopier link til punktet - Print
5: Budgetlægningsprocedure for perioden 2026 - 2029
Sagsnr: 24-025323
SagsfremstillingBudgetlægningsproceduren for perioden 2026 – 2029 sendes til orientering.
Budgetlægningsproceduren, tidsplanen samt drifts- og anlægsrammer er godkendt i Økonomiudvalget den 4. februar 2025.
Den vedlagte procedurebeskrivelse handler om det praktiske forløb og arbejdet med budgetlægningen primært frem mod budgetseminaret i august 2025.
Drifts- og anlægsrammer fremgår af side 6 og side 9 - 10.
Budgetlægningsproceduren indeholder en overordnet tidsplan samt procedure for:
- fastsættelse af budgetrammer
- proces for udarbejdelse af nye tiltag
- inddragelse af MED
- politisk behandling af budgettet
- hvad der sker efter budgetvedtagelsen
- overordnet tidsplan
Den vedlagte budgetprocedure viderefører i store træk processen fra sidste års budgetlægning. Økonomiudvalget vedtog, at der ikke udarbejdes et nyt råderumskatalog, men såfremt der skulle vise sig behov, kan der henvises til det tidligere, ikke-anvendte råderumskatalog. Derudover vedtog Økonomiudvalget, at forslag til nye tiltag skal modsvares af et kompenserende finansieringsforslag. Demografijusteringer fremlægges uden kompenserende finansieringsforslag.
Økonomisk politik:
I forbindelse med godkendelse af budgetlægningsproceduren er der fastsat følgende økonomisk politik:
- Kassebeholdning efter kassekreditreglen ekskl. deponeringer skal være minimum 250 mio. kr.
– det vil sige fortsat fokus på robust økonomi - Den af KL udmeldte vejledende anlægsramme overholdes
- Den af KL udmeldte andel af rammen for serviceudgifter overholdes
- Der budgetlægges ikke med kassetræk
MED-proces:
Jævnfør tidsplanen skal fagudvalgene i februar måned drøfte budgetprocessen inden for udvalgets område herunder mødeaktivitet med FagMED i april måned 2025. Derudover skal fagudvalget indhente høringssvar fra FagMED til de forslag, som fagudvalget påtænker at fremsende til budgetkonferencen. Høringssvar til de enkelte forslag skal ikke påføres skemaerne, men det fremsendte høringssvar vedlægges det øvrige budgetmateriale, der skal afleveres senest den 20. juni 2025. Der er ingen formkrav til høringssvar. Forslag, der omhandler administrationen, skal fremsendes til det Koordinerende AdministrationsMED senest den 4. juni 2025 kl. 12.00. Informationsmødet med Byrådet om budgetsituationen er fastsat til tirsdag den 12. august 2025 efter byrådsmødet.
Lovgrundlag og juridisk vurderingIngen bemærkninger.
ØkonomiIngen bemærkninger.
EffektvurderingIngen bemærkninger.
IndstillingAdministrationen indstiller til Beskæftigelsesudvalget:
- at "Budgetlægningsproceduren for perioden 2026 - 2029" tages til efterretning
- at budgetprocessen drøftes i udvalget herunder fastsættelse af mødeaktivitet i april måned med FagMED
- at udvalget giver de første indikationer til administrationen om budgetønsker til de fremtidige budgetdrøftelser
Administrationens indstilling godkendes.
Det aftales at Beskæftigelsesudvalget mødes med MED den 10. april kl. 14.00.
Beskæftigelsesudvalget har ikke på nuværende tidspunkt budgetønsker.
Beskæftigelsesudvalget har fået oversendt en sag fra Byrådet omkring etablering af en veterankoordinatorfunktion, som administrationen vil lave et oplæg til.
Fraværende- Rita Byskov
- Jakob Agerbo
Kopier link til punktet - Print
6: Status på Ukraineindsatsen
Sagsnr: 22-007427
SagsfremstillingBaggrund:
For nu knap tre år siden invaderede Rusland Ukraine. Det affødte en flygtningestrøm op gennem Europa, hvilket vi også hurtigt mærkede i Ringkøbing-Skjern Kommune.
Vi modtog over få måneder mere end 600 ukrainere på flugt. Der blev vedtaget en særlov der betød, at de fordrevne ukrainere ved ansøgning fik opholdstilladelse i Danmark. Særloven var i første omgang gældende for to år, og er siden hen forlænget to gange. Den er nu forlænget til marts 2026. Der er fortsat krig og utryghed i Ukraine, og aktuelt er det svært at forudsige, hvad der kommer til at ske.
Midlertidig indkvartering:
I takt med at der ankom fordrevne ukrainere til Ringkøbing-Skjern Kommune, blev det besluttet, at stille et antal midlertidige indkvarteringer til rådighed for de fordrevne ukrainere der havde behov for det.
Vi har midlertidige indkvarteringer på tre lokationer. Kirkevej 29 (Rindum Plejehjem), Reberbanen 32 i Ringkøbing samt Enghavevej i Videbæk. De to sidstnævnte lokationer er kommunalt ejede bygninger. Kirkevej 29 lejes af privat udlejer.
I 2024 har der på boligdelen været udgifter til pedel med 40.231 kr. samt ejendomsudgifter med netto 1.394.540 kr.
Ejendomsudgifter dækker over udgifter til husleje, el, varme, vand, vedligeholdelse, forsikringer, inventar, udenomsarealer samt beboernes huslejeindtægter.
Opgørelse af antal borgere der er midlertidigt indkvarteret pr. 1. februar 2025:
Af de 24 voksne der bor i midlertidig indkvartering er 20 i ordinært arbejde, fire modtager selvforsørgelse- og hjemrejseydelse, tre af dem er over 67 år.
Kommunen er forpligtet til at finde midlertidig indkvartering efter opholdstilladelse. Borgerne er herefter selv ansvarlige for at finde en permanent bolig. Hovedparten af borgerne har boet i de midlertidige indkvarteringer siden foråret 2022.
Der er fra statens side fastsat en sats for huslejebetaling for flygtninge, der bor i midlertidig indkvartering. Enlige med børn betaler 2.638,00 kr. pr. måned, par med børn betaler 5.089,00 kr. pr. måned, par betaler 4.833,00 kr. pr måned. Beløbene er inklusiv forbrugsudgifter.
Der er ansat pedel til varetagelse af praktiske opgaver i forbindelse med de midlertidige indkvarteringer.
Indsatsen:
I forbindelse med vedtagelsen af særloven blev de ukrainske flygtninge omfattet af bestemmelserne beskrevet i integrationsloven:
Et selvforsørgelses- og hjemrejseprogram bestående af danskuddannelse og beskæftigelsesrettet indsats. Der udarbejdes kontrakt med alle flygtninge, beskæftigelsesmålet og indholdet af de aktiviteter der skal sikre, at målene i kontrakten opfyldes fastlægges.
Pr. 24. januar 2025 er der aktuelt 497 ukrainere der har ophold efter særloven.
Vi har fortsat samarbejde med Public Capacity omkring den virksomhedsrettede indsats. Indsatsen består af:
- Jobmatch – jobparate og aktivitetsparate matches til ordinære timer og selvforsørgelse
- Jobmatch 60+ - jobparate og aktivitetsparate der pga. alder, sociale eller helbredsmæssige udfordringer har svært ved at se sig selv på arbejdsmarkedet i Danmark
- Efterværn – alle kandidater uanset målgruppe har kontakt med en konsulent imellem 3 og 6 måneder efter ansættelse
- Virksomhedsservice – virksomheder der har udenlandsk arbejdskraft ansat
Der er pr. 24. januar 2025 59 ukrainske flygtninge, der er på selvforsørgelse- og hjemrejseydelse. 18 jobparate og 41 aktivitetsparate. Af de aktivitetsparate er 28 personer over 67 år.
Overtagelse af integrationsansvar for andre kommuner:
Vi modtager fortsat anmodninger fra ukrainske flygtninge, som har ønsket at få ophold i Ringkøbing-Skjern Kommune, men som har fået det i en anden kommune da kvoten i Ringkøbing-Skjern er overskredet.
I de tilfælde kan den ukrainske flygtning anmode Ringkøbing-Skjern Kommune om at overtage integrationsansvaret. Ringkøbing-Skjern Kommune har med baggrund i en politisk beslutning fra starten derfor givet tilladelser af humanitære årsager til særligt ældre ukrainske flygtninge, som har taget ophold hos deres børn eller andre slægtninge i Ringkøbing-Skjern Kommune.
Lovgrundlag og juridisk vurderingLov om midlertidig opholdstilladelse til personer, der er fordrevet fra Ukraine. Lov om integration af udlændinge i Danmark(integrationsloven)
EffektvurderingIngen bemærkninger.
IndstillingAdministrationen indstiller, at Beskæftigelsesudvalget drøfter:
- Om der skal være en tidsgrænse på hvor lang tid en borger kan bo i midlertidig indkvartering
- Hvornår der skal ske ophør af de midlertidige indkvarteringer eller dele heraf
- Om der skal ske ændring i den praksis der er i forhold til overtagelse af integrationsansvaret fra andre kommuner
Ingen bilag.
BeslutningBeskæftigelsesudvalget ønsker at afvikle de midlertidige lejemål snarest eller senest med udgangen af 2025, da behovet er faldet og udnyttelsesgraden er lav. Det vurderes, at det er muligt at finde midlertidige boliger efter behov.
Beskæftigelsesudvalget ønsker ikke en praksisændring i forhold til overtagelse af integrationsansvaret fra andre kommuner.
Fraværende- Rita Byskov
- Jakob Agerbo
Kopier link til punktet - Print
7: Orientering fra STAR om temarevision om progression for borgere i fleksjob med en aktuel begrænset arbejdsevne
Sagsnr: 25-002241
SagsfremstillingStyrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering orienterer i brev af 21. januar 2025 om de samlede resultater fra temarevision om progression for borgere i fleksjob med en aktuel meget begrænset arbejdsevne.
Temarevisionen er gennemført af kommunens egen revisor i forbindelse med den kommunale revision i 2023.
Baggrund for temarevisionen:
Emnet for temarevisionen er udvalgt på baggrund af en fokusrevision fra november 2021, som bl.a. viste, at det kun i meget få sager var dokumenteret på sagen, at borgeren var visiteret ind i fleksjobordningen med en meget begrænset arbejdsevne til trods for, at data viste, at mange i fleksjobordningen arbejdede meget få timer.
Temarevisionens resultater og hovedkonklusioner:
Temarevisionen viser, at kommunernes forvaltning af fleksjobordningen for borgere med en aktuel meget begrænset arbejdsevne i vid udstrækning er i overensstemmelse med loven og intentionerne bag ordningen, og at kommunerne generelt har fulgt revisors anbefalinger om opfølgning på temarevisionen.
Revisorernes anbefalinger viser samlet set, at der er et stort fokus på at forbedre kommunernes administration af fleksjob og progression for borgerne. Anbefalingerne spænder bredt, men har særligt fokus på bedre dokumentation, opfølgning og samarbejde med arbejdsgivere, der skal medvirke til, at borger, kommune og virksomhed fra start er opmærksomme på, at der skal arbejdes med et udviklingsperspektiv i borgerens fleksjob.
Anbefalinger:
Kommunernes revisorer har efter temarevisionen opsummeret fem anbefalinger til kommunerne i de kommunale revisionsberetninger:
- Større tydelighed om progression i rehabiliteringsteamets indstillinger
- Indgåelse af aftale med arbejdsgiver om progression i fleksjobbet
- Dokumentation af brug af handicapkompenserende ordninger
- Opfølgning på progression ved nedgang i timer eller andre ændringer
- Dokumentation af visitation til fleksjob under § 116 stk. 2
Ingen bemærkninger.
ØkonomiIngen bemærkninger.
EffektvurderingIngen bemærkninger.
IndstillingAdministrationen indstiller, at Beskæftigelsesudvalget tager punktet til orientering.
BilagBeslutningPunktet tages til orientering.
Fraværende- Rita Byskov
- Jakob Agerbo
Kopier link til punktet - Print
8: Gensidig orientering
Sagsnr: 25-000146
SagsfremstillingIngen bemærkninger.
Lovgrundlag og juridisk vurderingIngen bemærkninger.
ØkonomiIngen bemærkninger.
EffektvurderingIngen bemærkninger.
IndstillingAdministrationen indstiller, at Beskæftigelsesudvalget tager punktet til orientering.
BilagIngen bilag.
BeslutningDer blev givet en gensidig orientering.
Fraværende- Rita Byskov
- Jakob Agerbo
Kopier link til punktet - Print
9: Underskriftsside
Sagsnr:
BilagIngen bilag.
Fraværende- Rita Byskov
- Jakob Agerbo

6900 Skjern