Udbringning af dagligvarer | ||
Lov om Social Service § 83. |
Behov i forbindelse med varetagelse af nødvendige opgaver i hjemmet i form af udbringning af dagligvarer, som borgeren midlertidigt eller varigt ikke selv er i stand til at klare på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale forhold.x
Hvad er formålet med ydelsen? | ||
At støtte borgeren, hvor den personlige funktionsevne eller netværk er utilstrækkelig til at planlægge, bestille og bringe dagligvarer hjem, for dermed at bidrage til:
| ||
Hvem kan modtage ydelsen? | ||
Ydelsen tildeles borgere der fysisk, psykisk og/eller mentalt er ude af stand til selv at planlægge, bestille og/eller bringe dagligvarer hjem. | ||
Hvad indgår i ydelsen? | ||
Planlægning og bestilling af dagligvarer samt at sætte varer på plads. Bestilling kan ske enten hos en af de butikker i kommunen, som har vareudbringning, eller hos et online supermarked. Ved behov er kommunen behjælpelig med at få lavet en aftale om vareudbringning med den butik, som man ønsker sine varer leveret fra. |
||
Hvad er ydelsens omfang? | ||
Hjælp til planlægning og bestilling af dagligvarer ugentligt. | ||
Hvem leverer ydelsen og har borgeren frit leverandørvalg? | ||
Leverandører godkendt af kommunen leverer ydelsen. Der er ikke frit leverandørvalg. |
||
Hvad koster ydelsen for modtageren? | ||
Hjælp til planlægning og bestilling er gratis for borgeren. Udbringning af de bestilte dagligvarer sker for borgers egen regning. |
||
Hvordan følges op på ydelsen? | ||
Der foretages revurdering ved ændring i borgerens funktionsniveau eller serviceniveauet. | ||
Klageadgang | ||
En klage skal være kommunen i hænde senest 4 uger efter at klageren har fået meddelelse om afgørelsen. Hvis kommunen ikke giver borgeren fuldt medhold i klagen, sender kommunen klagen videre til Ankestyrelsen. |
6950 Ringkøbing