Rollator

 Lov om Social Service § 112 om hjælpemidler.  

En rollator til indendørs og udendørs brug.

Hvad er formålet med ydelsen?

  Hjælpemidlet skal afhjælpe borgerens væsentlige og varigt nedsatte gangfunktion.
 

Hvem kan modtage ydelsen?

  

Borgere, der, på grund af deres varigt væsentligt nedsatte funktionsevne, kan opnå en høj grad af selvhjulenhed i hverdagen med en rollator.

Alle trænings- og behandlingsmuligheder skal være udtømte.
 

Hvad indgår i ydelsen?

  Bevilling af én rollator. 
 

Hvem leverer ydelsen og har borgeren frit leverandørvalg?

  

Kommunens hjælpemiddeldepot leverer rollatoren.

Der er frit leverandørvalg.
 

Hvad koster ydelsen for modtageren?

  Rollator ydes som et udlån.
 

Hvordan følges op på ydelsen?

  Borgeren har pligt til at meddele Myndighedsafdelingen om ændringer i dennes helbredstilstand, som kan have betydning for afgørelsen. Borgeren eller dennes pårørende har pligt til at tilbagelevere ubenyttede rollatorer.
 

Klageadgang

  En klage skal være kommunen i hænde senest 4 uger efter at klageren har fået meddelelse om afgørelsen. Hvis kommunen ikke giver borgeren fuldt medhold i klagen, sender kommunen klagen videre til Ankestyrelsen.

 

Kontaktoplysninger
Sundhed og Omsorg
Sundhed og Omsorg
Rødkløvervej 4
6950 Ringkøbing