Proteser | ||
Lov om Social Service § 112. |
En individuel tilpasset protese.
Hvad er formålet med ydelsen? | ||
Ydelsen skal afhjælpe borgerens varigt nedsatte funktion. | ||
Hvem kan modtage ydelsen? | ||
Borgere, der har gennemgået en amputation, og har behov for en protese for at kunne opretholde en så normal hverdag som muligt. | ||
Hvad indgår i ydelsen? | ||
|
||
Hvad indgår ikke i ydelsen? | ||
Strømper, der kan købes i almindelig handel | ||
Hvad er ydelsens omfang? | ||
Der ydes de bedst egnede og billigste proteser efter en konkret individuel vurdering. Ud over protesen omfatter bevillingen også reparationer af denne, dog efter aftale med sagsbehandlende terapeut. |
||
Hvem leverer ydelsen og har borgeren frit leverandørvalg? | ||
Myndighedsafdelingen oplyser om aktuelle leverandører på området i forbindelse med bevilling. Der er frit leverandørvalg. |
||
Hvad koster ydelsen for modtageren? | ||
Ydelsen er gratis for borgeren. Kommunen giver tilskud til det bedst egnede og billigste hjælpemiddel. Hvis ansøgeren vælger en dyrere løsning, vil der blive tale om en egenbetaling, som skal afregnes direkte med leverandøren. |
||
Hvordan følges op på ydelsen? | ||
Sagsbehandlende terapeut kontakter borgeren i forhold til større reparationer og udskiftninger. | ||
Klageadgang | ||
En klage skal være kommunen i hænde senest 4 uger efter at klageren har fået meddelelse om afgørelsen. Hvis kommunen ikke giver borgeren fuldt medhold i klagen, sender kommunen klagen videre til Ankestyrelsen. |
6950 Ringkøbing