Plejeseng | ||
Lov om Social Service § 112. |
Hjælpemidlet skal afhjælpe borgerens væsentlige og varigt nedsatte funktionsniveau.
Hvad er formålet med ydelsen? | ||
At borgeren med svære funktionsnedsættelser kan blive selvhjulpen med hensyn til forflytning til og fra sengen. Som et APV-hjælpemiddel til plejepersonalet. |
||
Hvem kan modtage ydelsen? | ||
Hjælpemidlet bevilges af sagsbehandlende terapeuter på baggrund af en funktionsvurdering af borgeren. Alle andre behandlingsmuligheder, herunder genoptræning, skal være udtømte. |
||
Hvad indgår i ydelsen? | ||
Plejeseng, sengegalge, sengehest, beskyttere til sengehestene og madras. | ||
Hvad er ydelsens omfang? | ||
En plejeseng | ||
Hvem leverer ydelsen og har borgeren frit leverandørvalg? | ||
Kommunens Hjælpemiddeldepot leverer plejesengen, der bevilges som et udlån. Der er ikke frit leverandørvalg. | ||
Hvad koster ydelsen for modtageren? | ||
Ydelsen er gratis. | ||
Hvordan følges op på ydelsen? | ||
Borgeren har pligt til at meddele Visitationsteamet om ændringer i dennes helbredstilstand, som kan have betydning for afgørelsen. Borgeren eller dennes pårørende har pligt til at tilbagelevere ubenyttede hjælpemidler. | ||
Klageadgang | ||
En klage skal være kommunen i hænde senest 4 uger efter at klageren har fået meddelelse om afgørelsen. Hvis kommunen ikke giver borgeren fuldt medhold i klagen, sender kommunen klagen videre til Ankestyrelsen. |
6950 Ringkøbing