Komfortkørestol | ||
Lov om Social Service § 112. |
En komfortkørestol til indendørs og udendørs brug.
Hvad er formålet med ydelsen? | ||
Hjælpemidlet skal afhjælpe borgerens væsentlige og varigt nedsatte gangfunktion, så borgeren i videst muligt omfang kan opretholde en så normal hverdag som muligt. | ||
Hvem kan modtage ydelsen? | ||
Borgere der har behov for en kørestol med indstillingsfunktioner, som ikke kan etableres i en anden kørestol. | ||
Hvad indgår i ydelsen? | ||
Levering af komfortkørestol på baggrund af en funktionsvurdering udarbejdet af den sagsbehandlende terapeut. | ||
Hvem leverer ydelsen og har borgeren frit leverandørvalg? | ||
Kommunens Hjælpemiddeldepot leverer som udgangspunkt komfortkørestolen. Der er mulighed for frit leverandørvalg. |
||
Hvad koster ydelsen for modtageren? | ||
Ydelsen er gratis for borgeren. | ||
Hvordan følges op på ydelsen? | ||
Borgeren har pligt til at meddele Myndighedsafdelingen, hvis der sker ændringer i helbredstilstanden, som kan have betydning for bevillingen. Borgeren eller dennes pårørende har pligt til at tilbagelevere ubenyttet kørestol. |
||
Klageadgang | ||
En klage skal være kommunen i hænde senest 4 uger efter at klageren har fået meddelelse om afgørelsen. Hvis kommunen ikke giver borgeren fuldt medhold i klagen, sender kommunen klagen videre til Ankestyrelsen. |
6950 Ringkøbing