Hjælpemidler til hovedbeskyttelse | ||
Lov om Social Service § 112, stk. 1. |
Ydelsen skal sikre, at borgerens hoved beskyttes ved fald samt i forbindelse med selvskadende adfærd.
Hvad er formålet med ydelsen? | ||
Formålet med ydelsen er at forhindre hovedtraumer. | ||
Hvem kan modtage ydelsen? | ||
Ansøgere med alvorlig risiko for hovedtraumer. | ||
Hvad indgår i ydelsen? | ||
| ||
Hvem leverer ydelsen og har borgeren frit leverandørvalg? | ||
Leverandøren leverer produktet. Der er frit leverandørvalg. |
||
Hvad koster ydelsen for borgeren? | ||
Ydelsen er gratis for borgeren. Kommunen giver tilskud til det bedst egnede og billigste hjælpemiddel. Hvis borgeren vælger en dyrere løsning, vil der blive tale om en egenbetaling, som skal afregnes direkte med leverandøren. |
||
Hvordan følges op på ydelsen? | ||
Ansøgeren/leverandøren har pligt til at oplyse om ændringer, der kan have betydning for bevillingen. | ||
Klageadgang | ||
En klage skal være kommunen i hænde senest 4 uger efter at klageren har fået meddelelse om afgørelsen. Hvis kommunen ikke giver borgeren fuldt medhold i klagen, sender kommunen klagen videre til Ankestyrelsen. |
6950 Ringkøbing